Foto: Ayse Hendiks Fotografie
Petra van der Heeft is Supervisor Debiteuren bij Avis Budget Autoverhuur. Daar geeft zij leiding aan een team van acht medewerkers. Voor (tijdelijke) versterking van de afdeling maken ze gebruik van de diensten van DBI Professionals. We gingen met Petra in gesprek over het vinden van de juiste professionals en wat voor Avis de samenwerking met DBI Professionals betekent.
Kan je wat vertellen over je functie binnen Avis?
Petra zit al ruim 25 jaar in het Credit Management vak. Debiteurenbeheer vindt ze fascinerend. Om tot een goede oplossing voor de debiteur te komen en het contact tot een goed einde te brengen, vindt ze het mooiste van haar werk. Het vak is volgens haar in de jaren wel veel veranderd: “Begin jaren 90 werd de debiteur soms met dreigementen benaderd, maar nu kijken we veel meer met de klant samen naar een oplossing. Dat gebeurt op een open en eerlijke manier. Juist doordat we de communicatielijnen zo laagdrempelig mogelijk houden, kunnen we in de meeste gevallen tot een oplossing komen.”
“Ik werk nu 4 jaar bij Avis Budget Autoverhuur als supervisor debiteuren. Ik trof een afdeling aan waar iedereen op zijn eigen eilandje zat. Daardoor werd er niet goed samengewerkt met elkaar. Ik ben goed gaan luisteren naar de behoeften van mensen. Met wat kleine aanpassingen, werden al vrij snel resultaten behaald. Er is uiteindelijk een goed team ontstaan, we werken nu heel goed samen. De taken binnen de afdeling bestaan met name uit het hebben van veel klantcontact, naast een gedeelte administratief werk. Hierdoor ontstaat een mooie mix van werkzaamheden.”
Kan je wat vertellen over Avis en jullie dienstverlening?
Spuigroep BV is in 2022 franchisenemer geworden van Avis Budget Group en vertegenwoordigt beide merken in Nederland. Met meer dan 40 vestigingen in Nederland behoort Avis tot één van de grootste autoverhuurders in het land. “Alle vestigingen in Nederland bedienen we hier op het hoofdkantoor. Als iemand bijvoorbeeld zijn huur heeft betaald per creditcard, zorgen we dat hij zijn borg terugkrijgt. Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel, zo regelen we bijvoorbeeld dat de auto’s schoon zijn. Maar we zorgen hier ook voor de schadeafwikkeling en betalingsregelingen. Samen met customer service doen we daarnaast een gedeelte van de klachtenafhandeling. En we regelen vervangend vervoer voor de vele leasemaatschappijen die wij als klant hebben.”
Hoe ben je in contact gekomen met DBI Professionals?
“Doordat we een vacature hadden, werd ik regelmatig benaderd door recruiters. Het bleek uiteindelijk heel lastig om iemand te vinden. Reacties bleven uit en als er al een reactie kwam, bleek het geen succes. De schreeuw om personeel was zo ontzettend groot en toen belde Bianca van DBI Professionals mij op het juiste moment! Ze gaf aan dat er binnen uiterlijk 24 uur een ervaren interim credit controller voorgesteld kon worden. Hoewel ik in eerste instantie dacht dat het bluf was, dacht ik: kom maar op. Bianca en Daniel zijn vervolgens direct langsgekomen bij mij op kantoor om de sfeer te proeven. De kandidaat werd de volgende dag voorgesteld, ook nog echt één met ervaring! Een week later kon hij al beginnen.”
Hoe ervaar je de samenwerking met DBI Professionals?
“Het persoonlijk contact verliep heel goed en ook het invullen van de uren verliep dankzij een laagdrempelig systeem heel makkelijk. Je hebt er daardoor geen omkijken naar en zo hebben ze ons echt ontzorgd. Daarnaast heb ik de persoonlijke aandacht als heel positief ervaren. Ze komen hun afspraken na. Ik zou werkelijk geen punt kunnen bedenken waarin ze zich zouden kunnen verbeteren. De samenwerking was vooral heel fijn en ze leveren kwaliteit!”
Zou je DBI Profs aanraden aan anderen?
“Als we weer versterking nodig hebben, dan mogen zij de kandidaat absoluut voor ons regelen. De creditmanagement professional via DBI Professionals heeft ons echt uit de brand geholpen. Inmiddels hebben we twee vaste nieuwe collega’s erbij, dus gaat hij ons weer verlaten. Het verschil met andere bureaus was dat eigenlijk alleen DBI Professionals iemand met ervaring wist te regelen en dat hadden we juist nodig, omdat er twee medewerkers weg waren gegaan. Ze denken dus echt met je mee en snappen wat we zoeken. Voorheen kende ik DBI Professionals niet, maar als iemand zich zo presenteert en het pakt zo uit, dan hebben ze bij mij echt een streepje voor gekregen op de rest.”