Wouter Bezemer is sinds drie jaar financieel directeur bij Actua Verzekeringsgroep in
Capelle aan den IJssel. Voorheen was hij zelf werkzaam bij een detacheringsorganisatie, onder andere als financieel directeur. Dus hij weet precies hoe het eraan toegaat bij het zoeken naar geschikte Finance professionals. We gingen met Wouter in gesprek over de reden waarom hij toch voor DBI Professionals heeft gekozen om een nieuwe medewerker te vinden voor de financiële afdeling.
Kun je wat vertellen over Actua en jullie dienstverlening?
Actua is een familiebedrijf met een rijke historie. In 1986 is het bedrijf opgericht en inmiddels is de Actua groep uitgegroeid tot een complete verzekeringsgroep inclusief een eigen verzekeringsmaatschappij. Dat is heel bijzonder, zo vertelt Wouter: “We zijn niet alleen een verzekeringsmaatschappij, maar als intermediair (assuradeur) behandelen we verzekeringsaanvragen van verschillende verzekeraars, waarmee we alles uit handen nemen. Voorheen richtten we ons op verzekeringen voor consumentenelektronica. Denk aan een verzekering voor een laptop of telefoon. De laatste jaren richten we ons vooral opautoverzekeringen. Daar groeien we nu heel hard in.”
Waarom heb je de dienstverlening van DBI Professionals ingeschakeld?
“Op een gegeven moment heeft Bianca mij benaderd. We waren op zoek naar een detavast constructie, waarbij demedewerker eerst voor een bepaalde tijd gedetacheerd wordten daarna overgenomen kan worden door de werkgever. Dit was mogelijk via DBI Professionals en dat vond ik erg belangrijk, omdat ik op zoek was naar een permanente invulling voor een controllerfunctie op de afdeling financiële administratie. Hij is inmiddels bij ons in dienst gekomen en daar zijn we heel blij mee.”
Hoe ervaar je de samenwerking met DBI Professionals?
“Tijdens de intake bij ons op kantoor hebben we het profiel doorgenomen. Op het eerste gezicht is het geen lastig profielom aan te voldoen, wij zochten iemand met een goede administratieve achtergrond en iemand die graag rapportages maakt. Maar het bleek in de huidige arbeidsmarkt toch wel uitdagend om een geschikte kandidaat te vinden, iemand met een hbo-opleiding en een paar jaar werkervaring. Daniël gaf aan dat ze binnen twee weken zouden bellen. Ik dacht: laat maar zien! Maar ze belden ook en stelden drie kandidaten voor en dat uitgerekend in deze arbeidsmarkt. Waaruit ook nog eens een match is ontstaan. Er werd snel geschakeld en wat ik altijd heel belangrijk vind, is dat ze een afspraak hadden gemaakt en die kwamen ze na. Van andere bureaus hoorde ik soms helemaal niets. Ik weet zelf ook wel hoe dat gaat, maar dat was absoluut top.”
Zou je DBI Professionals aanraden aan anderen en waarom?
“Hier werken veertig medewerkers op kantoor en we zijn niet continu op zoek naar nieuwe medewerkers. Voor nu zijn we ontzettend goed geholpen, maar als er iemand weggaat zal ikDBI Professionals zeker bellen. In het geval je op zoek bent naar detavast dienstverband, zoals bij ons het geval was, danbeveel ik ze zeker aan. Omdat DBI Professionals heeft gedaanwat we met elkaar hebben afgesproken en dat in zeer korte tijd.”
“Er werd snel geschakeld en wat ik altijd heel belangrijk vind, is dat ze een afspraak hadden gemaakt en die kwamen ze na.”