Skip to main content

Christy Beerta (36) is Manager Group Control bij Visser & Smit Hanab, een zelfstandige onderneming die deel uitmaakt van het VolkerWessels concern. In 2011 begon ze op het hoofdkantoor als financieel analist en daarna heeft ze voor het concern in het buitenland gewerkt in diverse functies. In september vorig jaar is ze weer teruggekomen naar Nederland en bij V&SH begonnen in haar huidige rol als Manager Group Control. Voor de vacatures binnen de afdeling Finance levert DBI Professionals de kandidaten. Christy vertelt ons graag meer over deze samenwerking.   

V&SH ontwikkelt, bouwt en onderhoudt verbindingen, netwerken, hoogspanningsstations en installaties en speelt samen met haar opdrachtgevers een cruciale rol in de energietransitie. V&SH heeft drie gespecialiseerde grote Business Units: Distributie, Volker Energy Solutions en Pipelines & Industry. Onder het hoofdkantoor valt ook nog een vierde tak van sport, de horizontaal gestuurde boringen.

Kan je eerst iets vertellen over de organisatie waar je werkt?

‘Het team bestaat uit een controller voor het hoofdkantoor, een assistent controller en een financieel controller. Daarnaast valt de financiële administratie onder mij, die als shared service voor V&SH zorgt dat alles geboekt wordt voor de verschillende business units.

De business units hebben allemaal hun eigen financiële afdeling, met een business unit controller en een directeur die rechtstreeks onder de CFO vallen. Ik ben aan het eind van iedere maand als Manager Group Control verantwoordelijk voor het totaalplaatje van de groep, dus er is veel samenspraak nodig.’

Kan je wat vertellen over je functie binnen V&SH?

‘Anderhalf jaar geleden is er een nieuw ERP-pakket geïmplementeerd, daar ben ik nu vooral heel druk mee bezig. Ik ben in september gestart en een van mijn taken is ervoor te zorgen dat alle processen met betrekking tot het ERP weer op orde komen en we ‘in control’ zijn. We werken nauw samen met de auditafdeling van VolkerWessels om de processen en internal controls verder te optimaliseren en professionaliseren. Een goed voorbeeld van de professionalisering is het standaardiseren van diverse rapporten in onze Power BI tool, die in verbinding staat met ons ERP pakket. Op deze manier waarborgen wij dat er maar één waarheid is binnen de gehele organisatie.’ 

Kan je iets vertellen over de samenwerking met DBI?

‘De samenwerking met DBI Profs is dankzij het vorige Interim Hoofd Financiële Administratie tot stand gekomen. Er zijn destijds tijdelijk twee medewerkers voor de crediteurenadministratie aangenomen via DBI. Dat was voor een korte periode, maar aangezien er één heel graag wilde blijven, ben ik met DBI in gesprek gegaan en sindsdien weten we elkaar snel te vinden. Ik kan heel snel schakelen met Bianca en Daniel. We hebben nu bijvoorbeeld via DBI snel iemand kunnen regelen voor de urenadministratie. De samenwerking bevalt heel goed en dat is mede dankzij de korte lijntjes en het persoonlijk contact. We hebben nu twee stagiaires tot eind augustus hier rondlopen, dus mochten we op de afdeling weer extra handen nodig hebben, dan zal ik zeker contact opnemen.’

Zou je DBI aanbevelen?

‘Ik zou DBI absoluut aanbevelen, want ze regelen altijd zeer kundige mensen voor ons. Dit heb ik ook de business units laten weten, dat als ze iemand nodig hebben dan moeten ze DBI zeker ook even benaderen. Wij delen intern bijvoorbeeld al onze vacatures op finance gebied, dus als ik een vacature voorbij zie komen dan geef ik aan dat ze met DBI moeten schakelen.’

Wat kunnen ze nog verbeteren of anders doen?

‘Ze moeten vooral blijven doen wat ze nu doen, want van de wat kleinere bureaus en dat geldt dus zeker ook voor DBI, is de kwaliteit van de mensen die zij leveren gewoon veel beter. Ze hebben vakinhoudelijke kennis en snappen daardoor ook beter waar je naar op zoek bent. En ze hebben vaak toch net een wat betere band met hun medewerkers. Het proces kan misschien wel wat langer duren, maar dat vind ik dan minder erg.’